Protein cocosbonbons

Optimaal herstellen na een intensieve zweetsessie in het krachthonk, doe je het best met een flinke dosis eiwitten. Zo’n 0,25 tot 0,40 per kg lichaamsgewicht om precies te zijn. Gemakkelijk binnen te krijgen met shake of eiwitreep, maar over het algemeen ben ik meer fan van natuurlijke (onbewerkte) eiwitbronnen, zoals kwark, kip, vis, eieren, groente … Lees verder Protein cocosbonbons

Review: Fitbit Charge 2

Na jaren vol hardlooppogingen en blauwe maandagen kan ik met zeker hart zeggen dat ik aardig wat nutteloze fitness gear ingeslagen heb. Van stappentellers tot sportarmbanden, vaak met houdbaarheidsdata van zo’n 2 dagen. Sinds ik de Fitbit om heb gedaan, is deze niet meer van mijn pols weg te denken. En geloof me, daar moet toch wel heel … Lees verder Review: Fitbit Charge 2

Pumpkin fritters

Na de VEGAN CHALLENGE van afgelopen week ben ik geïnspireerd geraakt! Mijn eigen burgers maken vond ik altijd al een leuke uitdaging (Lees ook: Zalmburgers). En daarnaast is het de ultieme manier om meer groente binnen te krijgen. Niet zo fan van pompoen? Je kunt de fritters ook maken met bijvoorbeeld courgette, wortel of zoete … Lees verder Pumpkin fritters

Challenge Wednesday: een week milieubewust!

Het is weer woensdag! En dat betekent een nieuwe splinternieuwe challenge: een week leefde ik als een milieu-freak. Vorig jaar schreef ik op kantoor een artikel voor StyleToday over milieubewuster leven, namelijk 6 easy lifehacks om milieubewuster te worden , ook deed ik bij mijn huidige werkgever Viteau een woordje om mezelf voor te bereiden op deze … Lees verder Challenge Wednesday: een week milieubewust!

Healthy Carrotcake

De geur van speculaaskruiden, kaneel en sinaasappelrasp; dat is voor mij het ultieme wintergevoel. En deze healthy carrotcake met een grote kop thee en een dekentje op de bank maakt dat helemaal af! Bovendien zit deze cake bomvol groente, zodat je er zonder guilt van kunt genieten. Let’s bake! Wat heb je nodig – 250 gram wortels – 225 … Lees verder Healthy Carrotcake